miercuri, 9 octombrie 2013

Somon tartar

Tartar din somon afumat cu capere


După ce am mâncat somon tartar mi-am spus că trebuie să-l introduc în meniul meu pentru că este foarte, foarte bun. Abea astazi a venit și momentul să-l prepar. Am căutat rețeta pe internet și-am găsit destule și foarte variate. Unele cu smântână, cu tabasco, unele cu arpagic, altele doar cu ceapă roșie, somon proaspăt, somon afumat, proaspăt plus afumat, unele chiar cu biter. N-am reușit să aleg o rețetă, dar m-am decis să nu mă complic prea mult. Am aflat că tartarul de somon se face, de obicei, din somon proaspăt. Dar cel din somon afumat e mai gustos și sigur nu dă greș, mai ales dacă nu te omori după carnea crudă. Mie mi-a ieșit foarte bun și îți garantez că este o idee perfectă pentru a-ți încânta oaspeții. Este ușor de preparat și poate înlocui o cină lejeră. 

Ingrediente:
  • 200 gr. somon afumat, tăiat mărunt
  • o lingură de capere, stoarse și tocate mărunt
  • o lingură de ceapă roșie, tocată foarte mărunt
  • o lingură de zeamă de lămâie (chiar două dacă-ți cere gustul)
  • o lingură rasă de mărar, tocat mărunt
  • o lingură ulei de măsline
  • sare, dacă este necesar, și piper


Preparare:
Gustă somonul și caperele. Vei observa că sunt deja sărate, deci e posibil să nu mai fie necesar să adaugi sare. Dacă caperele ți se par prea sărate, le poți lăsa câteva minute în apă cere. Apoi le scurgi, le storci și le toci. Somonul e gras de fel. Uneori, în comerț, o să găsești somon afumat foarte gras. În cazul ăsta, e posibil ca o lingură de ulei de măsline să fie prea mult. Poți adăuga doar o linguriță. 
Pune într-un bol caperele, ceapa, zeama de lămâie, mărarul și uleiul de măsline. Amestecă prin presare cu furculița, astfel încât să scoți sucul din ceapă, capere și mărar. Acum poți să adaugi somonul mărunțit, piper și sare, dacă e necesar. Amestecă până se omogenizează. Somonul tartar e gata! În poți servi imediat sau îl poți păstra la frigider, astfel aromele se pătrund mai bine. Tartarul îl poți așeza într-o formă cilindrică sau îl poți servi pe pâine prăjită în cuptor, stropită în prealabil cu ulei de măsline. Enjoy Tasty and Fast!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...