vineri, 18 octombrie 2013

Ghiveci de legume

Ghiveciul de legume este o tocaniță gătită fie doar pe aragaz, fie și pe aragaz dar și în cuptor, în care adaugi legume, mixul tău preferat de legume, să zicem, în ce cantități dorești. La gust se aseamănă cu zacusca și poate fi consumat atât cald cât și rece. De data asta am făcut un ghiveci simplu, doar cu ce am avut prin frigider, adică morcovi, ceapă, cartofi și vinete. Și pentru că îmi plac legumele să nu se înmoaie de tot, ci să se poată distinge bucată cu bucată, să fie pătrunse dar nu strivite, iar morcovii, chiar puțin mai tari în interior, am făcut acest ghiveci cu bucăți mari de legume și l-am preparat la foc mic. M-am apucat de treabă pe stomacul plin, așa că am avut destulă răbdare să fac mâncărica pe îndelete, cam o oră a durat toată treaba. 



Ingrediente:
  • 4 cartofi potriviți, spălați, curățați, tăiați rondele de 1 cm. grosime
  • 2 vinete potrivite, spălate și tăiate rondele de 1 cm. grosime
  • 5-6 morcovi, spălați, curățați, tăiați rondele de 2 cm. grosime
  • o ceapă mare, tăiată mărunt
  • o conservă de 400 de gr. de roșii mărunțite în bulion
  • ulei pentru prăjit
  • frunze de pătrunjel rupte mărunt sau tocate
  • parmezan (opțional)
  • o frunză de dafin
  • sare și piper negru măcinat, după gust

Preparare:
Într-o caserolă mare sau în wok, pune la călit ceapa în 3 linguri de ulei, la foc mediu, amestecând din când în când. Când ceapa devine sticloasă, cam peste 10 minute, adaugă cartofii rondele și morcovii. Gătește la foc mediu spre mic aproximativ jumătate de oră, cu capacul pus, amestecând ușor din când în când. Dacă legumele se lipesc, poți să adaugi puțină apă fierbinte. Dacă ești atentă și amesteci destul de des, legumele nu se vor lipi de vasul în care le gătești. Când cartofii sunt pe jumătate făcuți, adaugă rondelele de vinete, conserva de roșii, frunza de dafin, sare și piper după gust. Continuă procedura de gătit până vinetele se înmoaie, iar în cartofi poți înfige cu ușurință furculița. Mâncărica e gata! Servește cald, iar pentru îmbogățirea gustului adaugă direct în farfurie peste ghiveci frunze de pătrunjel mărunțit și parmezan ras. Enjoy!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...