marți, 6 august 2013

Orez cu lapte

Orez cu lapte - rețetă rapidă, fără zahăr 

Am aflat de la prieteni pasionați de gastronomie că pentru un litru de lapte ai nevoie cam de 250-300 de gr. de orez. Acesta este cazul în care optezi să fierbi orezul direct în lapte. Eu așa vedeam la bunica-mea. Îl făcea în ceaunul de mămăligă, dar nu măsura niciodată. Punea cam doi litri de lapte, când începea să fiarbă adăuga zahărul și orezul. Numai ea știe ce cantitatea punea pentru că nu îl măsura cu nimic. Apoi dădea focul de la aragaz mai mic și îl lăsa să fiarbă până boabele înfloreau, absorbeau laptele și deliciosul orez cu lapte se îngroșa. Din câte îmi pot da și singură seama, nu e important dacă pui ceva mai mult lapte decât ar fi nevoie, dar este o problemă dacă pui mai puțin, orezul nu mai are în ce să-și continue fierberea.
Eu am făcut o rețetă de orez cu lapte pe care nu l-am fiert în lapte ci în apă. Păi dacă te întrebi dacă are vreun gust, te asigur că e foarte bun. Practic, bobul e semifiert în apă, ceea ce înseamnă că absoarbe și apă și lapte. Sigur că este bun, dar nu la fel de gras precum orezul fiert doar în lapte. Deci, este o rețetă de orez cu lapte ușoară, dietetică. Iar dacă gustul este bun, de ce să nu gătim mai sănătos, cu mai puține grăsimi și fără zahăr?

Ingrediente:

  • o ceașcă de orez cu bob mic, spălat în trei ape, cel puțin
  • lapte, cam 500 de ml. (mi-au ieșit două porții sănătoase)
  • extract de vanilie, eu am folosit pudră
  • sau scorțișoară
  • sau pudră de cardamom
  • sau coajă de lămâie ori portocală, în funcție de ce ai prin dulap sau ce îți place
  • fructe de pădure după preferință, în cazul meu, căpșune
  • miere 

Fierbe orezul în 500 ml. de apă până e jumătate făcut. Separat, pune la fiert laptele. 
Scurge apa de la orez și adaugă-l în vasul cu lapte. După ce începe să fiarbă din nou, continuă prepararea la o temperatură scăzută, la foc mic, amestecând din când în când. 
Adaugă aromele tale preferate: scorțișoară, vanilie etc.
La un moment dat, vei observa că orezul cu lapte s-a îngroșat, rămânând foarte puțin lapte neabsorbit. Acum, desertul este gata. 
Poți adăuga căpșunele direct în vasul în care a fiert sau separat, în castronașe. 
Pune o lingură de miere într-un castron, adaugă apoi câteva linguri de orez cu lapte, apoi mai pune o lingură de miere și iar orez cu lapte. Adaugă deasupra fructele tale preferate și bucură-te de acest desert rapid, gustos și sănătos. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...