luni, 28 octombrie 2013

Salam de biscuiți

Salam de biscuiți cu nuci și stafide

Probabil că salamul de biscuiți este unul dintre dulciurile cele mai populare în România (nu are legătură cu faptul că se face chiar din biscuiți Popular ?!), dar și unul dintre dulciurile foarte ușor de preparat. Nu-mi explic din ce motiv la mine în familie nu se făcea, drept dovadă am fost nevoită să întreb în stânga și-n dreapta pentru o rețetă. Îmi imaginam, dar vroiam să cunosc ''tehnica''. Mereu mâncam salam de biscuiți prin vecini sau la scara blocului pentru că o vecină, o prietenă foarte bună din copilărie, Mădălina, și actuală prietenă de suflet, aducea cu fiecare ocazie. Când urcam la ea trebuia să aibă ceva dulce în frigider preparat de mama ei. De multe ori, salam de biscuiți cu rahat, uneori tort din biscuiți. Mai târziu acest desert a început să apară prin magazine așa cum au apărut tot feluri de dulciuri ''de casă'' fabricate industrial. Mamele și bunicile au început să cumpere mai mult și să prepare mai puțin, pe principul că se găsește orice de cumpărat, ele îmbătrânind, copiii mărindu-se, energia fiind tot mai slabă. Însă sunt plăcut surprinsă să descopăr cu fiecare zi tot mai multe doamne care prepară prăjituri adevărate de casă cu entuziasm și pasiune pentru dulciurile bine făcute cât și pentru încântarea familiei. Parcă nu este totul pierdut. Am senzația că românul începe să mânânce din ce în ce mai bine, are grijă ca ospățul să fie hrănitoar, aspectuos, armonios în arome, echilibrat ca și consistență, sănătos pe cât se poate, când se poate, iar pasiunea pentru dulciuri renaște odată cu educarea gustului în general. Minunat!

Am primit două rețete de salam de biscuiți, de fapt trei, dar cea din urmă este doar recomandare, așa că voi aminti doar două dintre ele. Una a venit din partea Patriciei, pe blogul ei vei găsi și alte rețete foarte interesante, iar Rocsy mi-a sărit în ajutor cu o rețetă de salam de biscuiți de post, cu nucă și nucă de cocos, foarte frumos prezentată.
Le-am citit, am urmat pașii, mi-am ajustat cantitățile și modificat ingredientele secundare și a rezultat multă compoziție pentru salamul meu de biscuiți. M-am jucat și l-am modelat în fel și chip. Foarte distractivă și dulce activitatea per ansamblu.

Ingrediente:
  • 600 gr. biscuiți simpli
  • 200 gr. zahăr
  • 350 ml. lapte cald
  • 200 gr. unt topit
  • 4 linguri cu vârf de cacao
  • 150 gr. de nuci, zdrobite în mojar
  • 200 gr. de stafide
  • esență de rom după gust
  • coajă rasă de portocală
Preparare:
Dacă vrei să faci chiar din 600 de gr. de biscuiți trebuie să pregătești un castron mare pentru că sunt destul de mulți și vei avea nevoie de spațiu să amesteci compoziția bine.
Rupe biscuiții cu mâna în bucăți mici. După ce ai încălzit laptele împarte-l în două recipiente. Într-unul vei dizolva zahărul, iar în celălalt cacaua. Între timp topește untul, pe foc sau la microunde. Peste biscuiții mărunțiți adaugă siropul de lapte și zahăr, cacaua dizolvată în lapte, untul topit, nucile mărunțite, stafidele, esența de rom și coaja rasă de portocală. Amestecă cu două spatule sau chiar cu mâinile până se omogenizează bine. Pune o folie alimentară pe un spațiu întins, adaugă o parte din compoziție sub forma unui salam de ce dimensiuni dorești. Închide folia și rulează salamul, astfel încât să fie compact dar să-ți rămână folie în extremitățile lui, pe care o vei înoda. Repetă operațiunea până termini compoziția.
Eu m-am jucat și am făcut și niște mărgeluțe, bombițe, salămioare și salamuri. Acest desert trebuie să stea la frigider cam 2-3 ore înainte să îl tai. Tot la frigider se păstrează câteva zile. La temperatura camerei untul din compoziție se înmoaie, la fel și feliile de salam. Pentru că am făcut mult salam, multe bombițe și alte figurine, o parte le-am congelat. Când am poftă de dulce o să am la îndemână. Spor la joacă!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...