duminică, 21 iulie 2013

Saramură de pește

Saramură de macrou

Am consultat, și de data asta, câteva rețeta înainte să mă apuc de saramură și m-am convins... Cei mai mulți o fac ca în Deltă, alții după rețete speciale, mulți se mândresc cu o saramură pescărească... Am auzit că pescarii fac saramura cu apă de Dunăre :)  Unii o fac așa cum au învățat în familie. Am găsit pe internet cel puțin cinci rețete cu diferențe considerabile. Rețete cu multă verdeață, numai cu crap, ori mix de pește, niciodată răpitori, fie ei și de apă dulce. În fine, nu sunt convinsă cum se face o saramură autentică, cum o fac pescarii, cei care au trăit cu felul ăsta de mâncare ca fel principal și cu salată de icre. Cert este că într-o lună ajung în România, iar tata sigur va face saramură, este rețeta pe care o folosesc și eu, la fel o face și mama, deci s-a transmis, nu știu cum pentru că-mi băgam nasul mai mult la mâncat și mai puțin la preparat, cum am mai spus-o. Rețeta s-a prins de mine, prin căi misterioase?! În plus voi merge și pe la ceva cherhanale. Musai, voi mânca saramură și, în mare parte, doar pește de apă dulce pentru că, aici, în Oslo, nu prea se găsește. Iar în vacanță, în Grecia, fac dietă cu pește-spadă.

Saramura, din câte știu eu, se face din pește de apă dulce. La mine în familie se făcea din crap și se mai face când ne întâlnim, că ne-am împrăștiat prin lume. Cum așa ceva nu se găsește aici, Albert, un prieten de pe facebook, m-a inspirat cu poza saramurii lui de macrou. La prima vedere nu am avut încredere, dar mi-am pus în plan să o fac, trebuia să-mi potolesc pofta. Numai bine că peste câteva zile, am primit, de la un amic de aici, și el constănțean, Boboc pe nume, cinci pești macrou pescuiți, curățați, eviscerați, numai buni de pus pe grătar. Am fost foarte fericită! Omul a împărtășit din captura lui și s-a nimerit într-un momet perfect!

Ingrediente:
- pește, macrou de data asta, spălat, curățat, uscat, condimentat cu sare și piper, preparat la grătar
- 1 ardei gras sau capia, copt la grătar, curățat de pielița arsă, tăiat cubulețe
- 2 roșii mari bine coapte, de grădină dacă se poate, făcute și ele pe grătar, curățate și tăiate cubulețe
- 1 ardei iute roșu; dacă nu e prea iute îl poți pune pe grătar, apoi în saramură, așa un pic perpelit. Eu am avut un ardei iute, atât de iute (bine că l-am gustat) că a fost nevoie să pun doar 3 rondele din el la toată saramura.
- câțiva căței de usturoi, curățați, zdrobiți cu lama cuțitului, apoi mărunțiți
- pătrunjel, codițele le tocați separat, frunzele separat
- puțin cimbru uscat sau proaspăt, o frunză de dafin
- mălai, ulei, piper boabe, sare.

Preparare: când peștii sunt aproape gata, pune la fiert un litru de apă cu sare, cimbru, dafin, codițele de la pătrunjel, boabele de piper, 2 linguri de ulei dacă folosești macrou (pentru un pește gras nu mai pune ulei), ardeiul iute, dacă folosești doar puțin, așa ca mine..., roșiile și ardeiul capia. Lasă să fiarbă maxim 10 minute. Pune peștii într-un vas adânc, presară peste ei usturoiul și frunzele de pătrunjel tocate. Pune și ciusca întreagă, dacă îți place iute sau dacă ai o ciușcă decentă și nu un diavol cum am avut eu. Când saramura e gata, toarn-o peste pește și acoperă cu un capac. Trebuie să stea așa ceva vreme, astfel încât aromele să se împrietenească, cel puțin jumătate de oră. Dacă pui și un prosop gros peste capacul vasului cu saramură o poți lăsa o oră. Îți garantez că vei obține un gust demențial. Cât timp saramura se odihnește, prepară o mămăliguță mai vârtoasă. Pregătește masa, cheamă-ți soțul, soția, copiii și bucurați-vă de o saramură foarte bună! Bea vin, cu măsură. Dacă mai rămâne ceva, nu-i problemă. Mâine va fi și mai bună. Încălzește-o în cuptor, iar mămăliga rece, frige-o pe grătar cu puțin ulei de măsline și sare. Enjoy!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...