duminică, 28 iulie 2013

Ciorbiță de păstăi și dovlecei

M-a bătut la cap, iubitul meu, câteva zile, să fac o ciorbiță de vară. Mie îmi era poftă de o ciorbă de primăvară, ștevie cu lobodă, dar așa ceva chiar nu am vazut în Norvegia. M-am dus la piață, unde am găsit păstăi de trei feluri, am cumpărat câte o mână sănătoasă din fiecare și doi dovlecei, restul a fost simplu. Am acrit-o cu zeamă de lămâie, iar el a fost mulțumit vreo trei zile. Nu gătesc cantități mari, așa cum făcea mama de mă săturam să mănânc ardei umpluți trei zile la rând și ceream cartofi prăjiți, dar ciorba tot o fac să ajungă 2-3 zile.


Ingrediente: 

- 3 mâini mari de fasole păstăi, spălate, curățate de codițe și rupte în bucăți de 3-4 cm
- 2 dovlecei, tăiați după preferință
- 1 ceapă potrivită, tăiată mărunt
- 1 cartof mare, tăiat cuburi
- 2 roșii bine coapte, opărite, curățate de pielițe și tăiate cubulețe sau o cutie de roșii în bulion
- 1 morcov tăiat rondele
- 3-4 litri de supă de pui sau apă (în post se pot folosi 2 cuburi de concentrat de legume)
- o legătură micuță de mărar, tulpinile tocate separat
- 2 linguri de ulei (eu am pus de măsline)
- zeama de la o lămâie
- sare, piper
- opțional, smântână pentru servire

Preparare: pune supa de pui la fiert și adaugă ceapa, morcovul și cartofii. După ce dă câteva clocote, când legumele sunt pe jumătate fierte, adaugă păstăile și codițele de mărar tăiate, iar după încă câteva minute de fierbere, adaugă dovleceii și roșiile. Potrivește de sare și piper, iar când dovleceii sunt fierți, stinge focul. Atenție! Dovleceii fierb foarte repede, ai grijă să nu se înmoaie prea mult. Acrește supa cu zeamă de lămâie și adaugă restul de mărar. Este gata! Enjoy Tasty and Fast!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...