joi, 25 iulie 2013

Cartofi crocanți la cuptor cu mărar și brânză rasă, ca la bunica acasă

Cam orice rețetă românească e legată de o amintire, cum altfel? 

Zilele astea, am tot văzut prin grupurile în care am început să mă învârt, fel de fel de rețete cu cartofi. Parcă e un fenomen, postează cineva, apoi ni se face poftă și postăm cu toții. Sau poate pentru că e sezonul cartofilor noi, gătim aproape aceleași feluri de mâncare. Oricum ar fi, nu pot decât să mă bucur pentru că aceste rețete mi-au trezit doar nostalgii frumoase. Îmi aduc aminte cum scotea bunica, că doar acolo mi-am petrecut copilăria, cartofii noi. Îi spăla bine, apoi îi prăjea în ceaun, în baie de ulei. Rupea o crenguță de mărar, îl toca, iar eu nu mă săturam niciodată de cartofii cu mărar. Desigur că am sunat-o zilele astea și am nimerit chiar în ziua în care scotea cartofii din grădină. ''Unii mai mici, alții mai mari. Mai mulți mici... Pe ăștia micuții îi mâncăm acum, îi prăjim'', spunea draga de ea, bunica mea, la 87 de ani, dacă îmi amintesc bine. Asta am gătit astăzi. Cartofi noi la cuptor cu mărar și brânză rasă.


Ingrediente: cartofi, mărar, brânză de care îți place, usturoi, ciușcă iute (dacă vrei), ulei de măsline, unt, sare și piper. 

Preparare: spală și taie cartofii după cum îți cere inima. Prepară un mujdei de usturoi cu ulei de măsline, în care poți pune puțină ciușcă iute uscată. Pune cartofii într-un castron mare, toarnă peste ei mujdeiul, pune câteva cubulețe de unt, condimentează cu sare și piper și amestecă cu o lingură până untul se topește și mujdeiul se amestecă între barabule. Coace-i în tava de la cuptor la 180 de grade până se rumenesc frumos. Adaugă mărar tocat și brânză rasă. Foarte bun! 

Iată aici ce rețete mi-au trezit nostalgia aceasta minunata:

Ceea ce se vede în prima imagine, nu sunt crenvurști, ci cârnați tradiționali norvegieni, adică crenvurști :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...